Eenheidsworst of persoonlijke aandacht

Eenheidsworst of persoonlijke aandacht

Bedrijven worstelen al tijden met de ambitie van verdergaande efficiency en verdergaande personalisering. Velen proberen dit in planning en processen op te lossen, vanuit de droom om de toekomst te voorspellen en alles centraal onder controle te houden en verassingen te voorkomen.

Echter laat de klant je verrassen en organiseer jezelf zodat je samen met die klant tot de voor klant en merk beste oplossing komt. Laat klantcontacten voor je werken, want alleen zo weet je wat een individuele klant op dit moment wil.

Medewerkers vormen dan de sleutel voor het voldoen aan individuele klantwensen. Maak medewerkers dan meer dan procesuitvoerders en zet medewerkers centraal in uw marketing activiteiten vanuit de ambitie om klanten echt te helpen. Geef hen de ruimte om klanten te helpen en ondersteun hen in het beantwoorden van de persoonlijke voorkeuren van klanten.

Maak medewerkers onderdeel van uw marketing beleid en zoek naar de synergie tussen HR en Marketing. Beiden hebben veel van elkaar te leren, als ze elkaar echt gaan begrijpen.

Lees ook: eenheidsworst of individuele relevantie

eenheidsworst