Met Merkrelaties werk ik vanuit de overtuiging dat mensen de ‘merkmotor’ van ieder merk, iedere organisatie, zijn. Alleen door verbinding met medewerkers, klanten en maatschappij, kunnen merken optimaal relevant zijn en vooral blijven. Dat maakt de relaties van de organisaties cruciaal voor succes. Merkrelaties zoekt daarbij de meerwaarde van merken niet alleen in onderscheid, maar vooral in verbinding en relevantie, in de relaties.
Aan de basis staan de relaties met werknemers en potentiële werknemers. Door die relaties te ontwikkelen en te versterken lukt het ook jou als werkgever een situatie te bereiken waarin je nooit meer zonder personeel komt te zitten. Om de verbinding tussen werkgever en werknemer te kunnen versterken heb ik het Human Relations Management model ontwikkeld.
Met Human Relations Management kan iedere organisatie werken aan een stabiel productief personeelsbestand door het vergroten van de aantrekkelijkheid van werkgevers in communicatie en experience. Door het bieden van een menselijker, leukere en inspirerender werkervaring en het ontwikkelen van een voorkeurspositie op de arbeidsmarkt, obv onderscheid en relevantie voor werknemers(groepen) en actief ambassadeurschap van medewerkers.
Merkrelaties = René Herremans
Na meer dan 25 jaar gewerkt te hebben in verschillende rollen, altijd in het kader van werven en behouden van werknemers, kreeg ik (ondanks mijn enthousiasme voor alles wat te maken heeft met personeelsbezetting) almaar minder voldoening in mijn werk. Ik raakte steeds verder verwijderd van mijn overtuiging, dat duurzaam werkgeverschap mensgericht moet zijn.
Juist dat mensgerichte lijken organisaties lastig te vinden om in de praktijk te brengen, zelfs met hun werknemers. En juist dat is cruciaal voor de toekomst van vele organisaties. Dit is dan ook waar ik organisaties graag mee op weg wil helpen.
We zien steeds meer werknemers steeds sneller afhaken. Tegelijk krijgen werkgevers in de werving steeds meer moeite om talent te vinden en daarbij de juiste snaar te raken. Waardoor de druk op zowel werkgever als de werknemers die er nog wel zijn steeds groter wordt, met weer meer afhaken tot gevolg.
Met mijn marketingachtergrond waarin de klant, de werknemer, vooropzetten een soort tweede natuur is. Dit is het vertrekpunt geweest van de ontwikkeling van mijn visie op werkgeverschap en het bereiken van een duurzame en productieve personeelsbezetting. Met deze visie en mijn praktijkervaring om deze visie om te zetten naar concrete verandering, groeide de overtuiging dat ik werkgevers echt verder kan helpen om meer werknemergericht en daarmee ook succesvoller te worden.
In een wereld waar mensen steeds minder ruimte voor en minder plezier en voldoening in het werk lijken te vinden, wil ik eraan bijdragen dat werknemers meer voldoening en enthousiasme in hun werk vinden. In de wetenschap dat dit niet alleen de werknemer maar ook de werkgever ten goede komt: door loyalere meer ervaren medewerkers, een betere reputatie als werkgever, meer klanttevredenheid en betere business resultaten.