Ik ben in de diverse rollen waarin ik gewerkt heb gefascineerd en verbaasd geraakt over de wijze waarop organisaties met hun mensen omgaan. Of eigenlijk hun onvermogen om met mensen om te gaan, ondanks dat zij dit wel willen. De manier waarop de werkrelatie tussen werkgever en werknemer vormgegeven wordt heeft consequenties voor de personeelsbezetting, voor HR effectiviteit, voor klanten en uiteindelijk ook voor de operatie en de business. De relatie tussen werkgever en werknemer is bepalend voor de toegevoegde waarde die een werknemer uiteindelijk kan leveren in de tijd dat hij/zij voor het merk werkt, de employee lifetime value. Want zonder relatie, is er geen prestatie.
Vanuit die gedachten heb ik bij Albert Heijn Employer Branding en Employee Engagement management vormgevern en bijvoorbeeld gewerkt aan de employee journey, en de daarin geboden employee experience, van vakkenvullers en professionals en geef ik advies aan diverse merken op het gebied van Employer Branding, Employee Engagement, Employee Experience Management, Recruitment marketing en Employee- en Arbeidsmarktcommunicatie. Dit heeft geleid tot een intern en extern gewaardeerde aanpak en uitvoering. Concreet door het winnen van 14 awards in 14 jaar en het resultaat. De laatste 5 jaar achtereenvolgens de meest favoriete bijbaan werkgever van Nederland.
Als adviseur en/of interimmer ben ik een consultant met 1 been in de advieswereld en 1 been in de dagelijkse praktijk. Waardoor zowel inzichten als actionable verbeterkansen ontstaan, voor medewerkers, leidinggevende en directies.
Naast advies en interim opdrachten inspireer ik merken graag om ook op een meer menselijke manier naar hun medewerkers te kijken. Om eens niet alles van voor tot achter dicht te timmeren, maar medewerkers ook de ruimte te geven voor een eigen invulling en eigen initiatief. In een almaar sneller veranderende en transparante wereld is dat de enige weg om nog snel en flexibel in te kunnen spelen op veranderingen en relevant te blijven voor klanten en medewerkers.
Tenslotte publiceer ik regelmatig artikelen via mijn blog en heb ik verschillende management boeken en publicaties geschreven. Met mijn eerste boek, “Uw werknemer wordt klant”, won ik de LTP van den Bergh prijs voor het beste HR-management boek in het Nederlands taalgebied 2005-2006. In 2011 is ook mijn tweede management boek verschenen “De Merkmotor”. Dit boek was genomineerd voor de PIM Marketing award voor het meest innovatieve boek in Marketing in 2011. En op dit moment ben ik bezig met mijn derde management boek over Human Relationship Management, waar de inzichten uit mijn eerste twee boeken, voortschrijdend inzicht en mijn ervaringen in de praktijk samenkomen.
Overige Publicaties
Leergang over arbeidsmarktcommunicatie. Het artikel werkt een visie op interne communicatie en internal branding uit. Een artikel over de hierarchie van behoeften op de arbeidsmarkt. In analogie aan de maslow behoefte piramide worden de behoeften op de arbeidsmarkt uitgewerkt en getoetst op basis van arbeidsmarkt onderzoek van Intelligence Group.
Verder heb ik divers bijdragen geleverd aan nationale en international management- en leerboeken rondom Employer Branding en Public Relations.