René Herremans

Kennismaken met René

Ik ben in de diverse rollen waarin ik gewerkt heb gefascineerd en verbaasd geraakt over de wijze waarop organisaties met hun mensen omgaan. En het hen vaak niet lukt om op een natuurlijke menselijke manier te doen.

Vanuit die fascinatie werk ik bij Albert Heijn aan de employee experience van vakkenvullers en professionals en geef ik advies aan merken op het gebied van Employer Branding, Employee Engagement, Employee Experience Management, Communicatie en natuurlijk de relaties die merken met mensen op kunnen bouwen en wat dit bedrijven kan opleveren

Als adviseur ben ik een consultant met 1 been in de advieswereld en 1 been in de dagelijkse praktijk van een grotere organisatie, als Director Employer Branding en Employee Engagement bij Albert Heijn. Daar heb ik Employer Branding en Employee Engagement weten op te bouwen van niets tot een strategische HR-discipline en introduceer ik nu ook het belang van Employee Experience inclusief een concrete vertaling naar de winkelvloer. Waardoor zowel inzichten als actionable verbeterkansen ontstaan, voor medewerkers, leidinggevende en afdelingen, als een relatie met de klant experience gelegd kan worden.

rene-herremans-ahold-merkrelaties
werken-fm-rene-herremans-merkrelaties

Naast advies inspireer ik mensen en merken om eens op een menselijke manier naar hun medewerkers te kijken. Om eens niet alles van voor tot achter dicht te timmeren, maar medewerkers ook de ruimte te geven voor een eigen invulling en eigen initiatief. In een almaar sneller veranderende en transparante wereld is dat in mijn overtuiging de enige weg om nog flexibel in te kunnen spelen op veranderingen en relevant te blijven voor klanten en medewerkers.

Tenslotte heb ik verschillende management boeken en publicaties geschreven. Met mijn eerste boek, “Uw werknemer wordt klant”, won ik de LTP van den Bergh prijs voor het beste HR-management boek in het Nederlands taalgebied 2005-2006. Inmiddels is in 2011 ook mijn tweede management boek verschenen “De Merkmotor”. Dit boek was genomineerd voor de PIM Marketing award voor het meest innovatieve boek in Marketing in 2011.

Overige Publicaties

Leergang over arbeidsmarktcommunicatie. Het artikel werkt een visie op interne communicatie en internal branding uit.

Artikel over de hierarchie van behoeften op de arbeidsmarkt. In analogie aan de maslow behoefte piramide worden de behoeften op de arbeidsmarkt uitgewerkt en getoetst op basis van arbeidsmarkt onderzoek van Intelligence Group.

Archief
Categorieën