Waarde creëren met de invulling van werkgeverschap

Waarde creëren met de invulling van werkgeverschap

Richard Branson merk ambassadeursSteeds meer werkgevers komen er achter dat de issues rondom de personeelsbezetting structureel beginnen te worden en dat korte termijn acties geen blijvend resultaat opleveren. De arbeidsmarkt blijft nog wel even krap, werknemers kijken anders naar werk en verwachten daardoor ook andere dingen. En als klap op de vuurpijl haken steeds meer werknemers onder andere door de groeiende werkdruk ook steeds sneller en vaker af, via verloop, verzuim of een nieuw fenomeen als quiet quiting.

Genoeg om je zorgen over te maken als werkgever. En dat gebeurt volop in de directiekamers volgens Berenschot. De arbeidsmarkt is sinds vorig jaar voor het eerst het meest besproken issue in de boardroom van menig werkgever. Hopelijk kijken werkgevers daarbij ook naar hun eigen werkgeverschap. Want in de invulling van werkgeverschap zit het antwoord verscholen op de uitdagingen die de arbeidsmarkt de werkgevers biedt. Sterker nog vanuit werkgeverschap kun je meerwaarde creeren, niet alleen voor werknemers, maar ook voor klanten en voor je business. Geïnteresseerd?

Samen met Laura Baselaar verzorg ik incompany workshop waarin wij samen met jou als werkgever onderzoeken waar voor jouw organisatie de kansen liggen voor waarde creërend werkgeverschap. We eindigen de workshop met een concrete routekaart voor jouw organisatie, waarmee je vervolgens direct aan de slag kunt gaan. Iets voor jouw organisatie? Neem dan contact op.

Lees ook een van mijn bijdragen op linkedin