13 apr Als de ‘practice’ goed is, is ‘preach’ niet meer nodig.
Een goede werkbeleving is de basis van Engagement, Ambassadeurschap en de relatie die je met medewerkers kunt opbouwen. Verbetering van reputatie als werkgever volgt dan snel.
Op 7 april heb ik op het e-recruitment event van Emerce een presentatie gegeven over het belang van employee experience.
Vele collega’s denken als het om Employer Branding of Employee Engagement gaat vooral vanuit de communicatie positionering. Vanuit de redenering: ‘Als we iets beloven moeten we het ook waar maken.’
Zo deze manier ooit al effectief was, is het met de komst van de nieuwe generatie medewerkers, die wij bij Albert Heijn nu al als werknemer hebben, nu zeker een doodlopende weg. In mijn presentatie heb ik laten zien dat de beleving van het werk de sleutel naar succes is en je om jongeren te bereiken je jongeren nodig hebt. Ambassadeurschap is dan cruciaal.
Bij Albert Heijn werk ik volgens mijn 3C-stappenplan, aan het ontwikkelen van ervaringen die ambassadeurschap bevorderen. Zo werken we concreet aan de ervaring in de praktijk en laten we de preek over aan onze eigen medewerkers, onze ambassadeurs. En met succes!