Wat wil jij als werkgever betekenen voor je werknemers?
Het vertrekpunt is altijd de volgende gewetensvraag voor werkgevers: Welke rol wil je in het leven spelen van jouw medewerkers? (En welke rol wil je dat zij spelen in het leven van het merk). Als je dit helder hebt: waar wil je dan beroemd om worden als werkgever?
Om antwoord te geven op deze vraag is eerst een zelfanalyse nodig. Wat kun je, en ben je bereid, te bieden als werkgever? Vervolgens moet dit gematcht worden met de verwachtingen van jouw (potentiële) werknemers? Waarmee kun je hen (en hun eventuele familie?) enthousiasmeren, boeien en en aan je binden?
Het antwoord op deze vraag is de basis waarop je als werkgever zowel relevant bent als je kunt onderscheiden. De twee belangrijkste vereisten om uberhaupt een voorkeurspositie te kunnen creëren.
Bovendien is dit ook de basis waarom mensen überhaupt (voor langere tijd) een werkrelatie met jou aan willen gaan. En vormt daarom ook het begin van een Human Relations Management benadering.