Wervingsstrategie – Employer Branding – Employee Value Prosoition

Voor verschillende organisaties heb ik de wervingsstrategie en of een Employee Value Proposition voor diverse doelgroepen mogen ontwikkelen. Natuurlijk in de tijd dat ik Director Employer Branding & Employee Engagement bij Albert Heijn en Ahold Delhaize was. Maar ook als consultant heb ik diverse EVP’s ontwikkeld voor onder andere Lidl Nederland en de Elevation Group. Deze EVP’s ontwikkel ik aan de hand van een in de praktijk bewezen EVP structuur die het beste van twee werelden combineert. 1 werkgeversmerk voor iedereen, waarbinnen voor iedere doelgroep toch een specifieke relevante en onderscheidende propositie ontwikkeld kan worden.

 

Daarnaast ontwikkel ik ook doelgroepe specifieke wervingsstrategieen. Zo heb ik recent bijvoorbeeld een wervingsstrategie voor De Hoge Raad Der Nederlanden en een voor het Ministerie van Defensie – DCPL.

Voor de Hoge Raad heb ik een wervingsstrategie ontwikkeld om van een meer reactieve werving, naar een meer proactieve werving te gaan voor de belangrijkste knelpunt doelgroep van ‘Wetenschappelijk medewerkers’. Belangrijke peilers van de strategie waren: waar mogelijk zelf, prioriteren en uitdragen propositie en samenwerking in de markt. Gcompleteerd met een activiteiten planning en een advies voor implementatie en organisatie. Wie doet wat en wanneer.

Voor het Ministerie van Defensie heb ik een wervingsstrategie ontwikkeld die op strategisch niveau aansluit bij de arbeidsmarktcommunicatie strategie van Defensie, en bij de ambitie om de kandidaat meer centraal te zetten in de candidate journey. Dit om aantrekkelijkheid en conversie te verhogen. Een belangrijk element is om de recruitment activiteit in meerder ‘relatie-lagen’ in te delen, waardoor ieder duidelijk krijgt wat zij op welk moment in de candidate journey kunnen bijdragen, om kandidaten te ondersteunen. Waarbij alles gericht is op het tot stand brengen van een match.