Tools

Om jou en jouw organisatie op weg te helpen met Human Relations Management om zo een ‘Great Place to Work’ te worden, ga ik uit van een basis aanpak die zich  in de praktijk bewezen heeft. Deze aanpak wordt natuurlijk wel steeds aangepast aan de situatie van de organisatie.

Om een aantrekkelijk, motiverend en enthousiasmerend werkgever te worden bewandel je in grote lijnen een vaste route. Een vaste route die taylor made gemaakt wordt op jouw situatie.

Een route waarin communicatie en experience in lijn met elkaar ontwikkeld en geoptimaliseerd worden.

Onderstaande plaat geeft een overzicht van de route naar aantrekkelijke werkgeverschap.

Om deze route te lopen gebruik ik een aantal tools om hier structuur in aan te brengen, milestones te formuleren en voortgang te kunnen monitoren.

Een aantal van de tools die ik gebruik:

  • 1 Employer Brand met verschillende doelgroep specifieke EVP’s. Support zowel de positionering als 1 onderscheidende werkgever als de doelgroep specifieke proposities, die daardoor per doelgroep kunnen variëren, zonder concessies te doen aan 1 werkgeverschap.
  • Employee Experience Matrix. Hierin wordt de volledige employee journey van kandidaat tot alumni in beeld gebracht. Omdat als je niet oppast alles wel een experience is, helpt deze matrix je om overzicht te houden, prioriteiten te stellen en voortgang te monitoren.

Een vaste EVP structuur

  • Data Gedreven. Een belangrijk aspect van Human Relations Management is dat dit zowel voordelen voor de werknemer als de werkgever oplevert. (Zie ook onderstaand plaatje.) Daardoor is het belangrijk om KPI’s te benoemen die zowel de voortgang op de voordelen voor werknemer als werkgever in beeld brengen.
Archieven
Categorieën