Missie & Visie

Steeds meer mensen ervaren een steeds grotere levensdruk, financieel en in tijd. Zo bezien moet werk steeds vaker allereerst passen in het leven van werknemers, en bovendien het leven van de werknemer verrijken. Het aanbod van werkgevers (de experience) sluit hier steeds minder op aan en is bovendien steeds minder onderscheidend. Dan wordt het lastig om een voorkeurspositie te veroveren als werkgever, zeker in een krappe arbeidsmarkt. Resultaat: steeds meer moeite met het werven van personeel en steeds meer afhakende werknemers. Samen leidt dit tot een groeiende druk op werknemer en werkgever.

In een wereld waar mensen steeds meer onder werk leiden, daar steeds minder voldoening in vinden, en daarom ook niet van plan zijn om hun privé wensen aan het werk aan te passen maar eerder andersom, leidt dit steeds vaker tot structureel personeelstekort.

In die wereld wil ik samen met werknemers en werkgever niet alleen zoeken naar mogelijkheden om werk en privé beter te kunnen combineren, maar het werk zelf ook weer leuker en inspirerender maken, wil ik dat werknemers meer voldoening en enthousiasme uit en op hun werk halen. En dit dan ook inspirerend en onderscheiden in de markt vertellen.

Niet alleen ten faveure van werknemers, maar vanuit de wederkerigheid van relaties komt dit ook de werkgever ten goede. Deze aanpak leidt uiteindelijk tot loyalere en meer betrokken medewerkers, meer klanttevredenheid en betere business resultaten.

Ik wil daarom graag bijdragen aan het menselijker, inspirerender en vooral onderscheidender maken van het werkgeverschap van organisaties. Op een manier zodat werknemers en werkgevers er vrolijker van worden.

Levensdruk. Werknemers ervaren niet alleen de last van werk, maar ook van de verwachtingen om een maximaal leven te leiden.

Het werkgeverschap van steeds meer bedrijven is steeds meer op elkaar gaan lijken. Ze gebruiken dezelfde tools, dezelfde processen en dezelfde waarden en beloften. En dezelfde spreadsheets om op te sturen. En zelfs de communicatie en candidate experience is vaak nog uitwisselbaar. Maar diezelfde bedrijven willen in hun speurtocht naar talent wel een voorkeurspositie opbouwen in de markt. Dat is per definitie lastig als je  op elkaar lijkt.

Want wie kiest in de huidige arbeidsmarkt nu wie?

Uiteindelijk wil je als werkgever dat werknemers voor jou kiezen, boven andere werkgevers. Daar is onderscheidendheid voor nodig.

Ik help bedrijven om weer onderscheid te gaan maken en relevanter te worden voor werknemers. Door werkgeverschap in experience en communicatie weer aan te laten sluiten bij de behoeften en verwachtingen van werknemers. Daar worden in eerste instantie werknemers enthousiaster en meer betrokken van. Maar ook voor de werkgevers biedt het grote voordelen. Door de grotere betrokkenheid hebben zij personeel dat structureel beter (gemotiveerd) is, langer blijft, en meer en beter werk aflevert. Een klassieke win-win situatie, wie wil dat nu niet?

Als persoon ga ik niet zo goed op middelmatigheid en gedachteloos checklistjes afwerken. Of het interpreteren van data zonder kennis te nemen van het verhaal achter de cijfers. Voor mij is het altijd de vraag, wat wil ik als werkgever voor mijn werknemers betekenen en waar maak ik mijn werknemers echt blij mee. En hoe onderscheid ik mij daar mee in de arbeidsmarkt. Hoe komt dat ook ten goede aan de werkgever. Dat vraag analyse, strategie, creativiteit en het vermogen dit te vertalen naar concrete actie. En altijd een open oog voor korte en lange termijn resultten, voor vernieuwing en natuurlijk voor de mens.

In een tijd van hoog verloop en een krappe arbeidsmarkt cruciale vragen om uiteindelijk wel structureel genoeg, kwalitatief goed,  personeel te hebben. Ook in deze tijden van personeelsschaarste.

Benieuwd naar hoe dat er uit kan zien? Ik kom er graag een keer over van gedachte wisselen.