Employer Branding

Employer Branding

De merkbetekenis van een werkgever ontstaat in zijn merkrelaties. Reputatie wordt steeds minder bepaald door wat een merk over zichzelf vertelt, maar vooral door wat anderen (ervaringsdeskundigen) over jou vertellen, steeds vaker op basis van het werkelijke gedrag van het merk.

Reputatie management = Relatiemanagement = Conversation marketing.

employer-branding-rene-herremans-merkrelaties

Om dit goed en consistent te kunnen doen, moet je als werkgever aan de ene kant weten waar je voor staat, weten wat je te bieden hebt, weten welke doelgroep je zoekt en weten wat deze doelgroep belangrijk vindt in het leven en in het werk. Wat zijn hun belangrijkste drijfveren rondom werk.

En aan de andere kant weten wat er op de arbeidsmarkt speelt, wat de ontwikkelingen zijn, weten met wie je concurreert en weten hoe je doelgroep zich ontwikkelt en waar deze zich bevindt.

In mijn Employer Branding aanpak heb ik een gestructureerd model om al deze vragen te beantwoorden. Een model dat in de praktijk van Albert Heijn is getest, geconcretiseerd en geoptimaliseerd. Waarmee je als werkgever een structurele visie ontwikkeld en tegelijkertijd ook praktische verbeteringen doorvoert. In een learning by doing benadering.

Archief
Categorieën