Management boeken

Management Boeken

Uw werknemer wordt klant

Employee Relationship Management: persoonlijke communicatie als onderscheidend concurrentievoordeel op de arbeidsmarkt.

Auteur: René Herremans

(Winnaar LTP van den Bergh prijs)

Om werknemers te boeien en te binden is meer nodig dan een wortel en een zweep. Juist communicatie beïnvloedt gedrag en wordt nog te vaak onderschat. Uw Werknemer wordt klant gaat over de rol van arbeidsmarktcommunicatie bij zowel instroom, doorstroom als uitstroom. Het neemt de individuele werknemer als uitgangspunt voor HR, zoals marketing de individuele klant al uitgangspunt neemt.

De Merkmotor

De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers.

Auteur René Herremans

(PIM nominatie, innovatie in marketing)

Management boek over de kracht van merkrelaties met klanten en medewerkers Er ligt een levensgrote kans om bedrijfsresultaten structureel te verbeteren. Door oprechte relaties met klanten en medewerkers aan te gaan. Dit leidt tot onderscheidend vermogen in de markt, een betere reputatie en duurzaam positieve bedrijfsresultaten.

De rode draad in dit boek is het onvermogen van bedrijven om in de praktijk echt met mensen te communiceren in plaats van een proces uit te voeren. Echt met mensen communiceren betekent adequaat op hun behoeften, klachten, vragen, maar ook op hun ideeën reageren. Verbazingwekkend dat bedrijven genoegen blijven nemen met een procesbenadering van mensen, alsof negatieve gevoelens als onvrede, frustratie en irritatie van klanten en medewerkers vanzelf wel overgaan en geen impact hebben op de doelstellingen van een onderneming of een merk.

In ‘De Merkmotor’ heb ik het concept van merkrelaties volledig uitgewerkt. Via theorie, met bijbehorende praktijkvoorbeelden en anekdotes, neem ik u mee in de wereld van bedrijfscommunicatie en relaties en laat u de kracht van relaties zien en voelen. ‘De Merkmotor’ biedt u denkmodellen die begripsvorming helpen. En praktische aanknopingspunten en inspiratie om met uw eigen merk op basis van merkrelaties stap voor stap ‘waarde’ en daarmee duurzaam succes te realiseren. Succes die u meer zal opleveren dan de zoveelste ronde besparingen en bezuinigingen.

Met Merkrelaties investeert u weer in uw merk, niet meteen met grote sommen geld, maar in termen van aandacht, verbinding, communicatie en betekenis. Door het aangaan van merkrelaties kiest u voor een lange termijn perspectief en maakt u energie los in uw organisatie. Dit zorgt er onherroepelijk voor dat uw organisatie samen met klanten en medewerkers echt in beweging komt. Efficiënter en sneller gaat werken. Beter kan reageren op de omgeving en zo kansen weet te benutten.

Geïnteresseerd in de mening van anderen? Check dan ook de recensies.

Archief
Categorieën