Employee Experience Management cruciaal voor succesvolle implementatie van hybride werken.
Sinds vrijdag 13 maart 2020, werd de employee experience voor velen revolutionair veranderd. Ineens was deze volledig digitaal. Hoe pakte dit uit voor de medewerker en de werkgever? Er zijn geluiden van toegenomen efficiency, maar ook van toegenomen druk door de continue combinatie van werk en prive. Meer productiviteit, maar ook minder focus. Toegenomen vermoeidheid na een werkdag, maar ook meer rust door ontbreken van reistijd. Toegenomen taakgerichtheid, maar ook het verlies van plezier en verbinding in het werk.
Nu we de grootste impact van de pandemie achter ons kunnen laten, is het moment dat we op zoek moeten naar best of both worlds. Hoe combineren we digitaal werken op afstand met samen komen op de werkplek. Hoe behouden we de positieve effecten van beide en minimaliseren we de min-punten. Tegelijk komen er ook nieuwe vragen. Wat doet werken op afstand met mijn carrière kansen op termijn? Nabijheid was tot nu toe altijd een belangrijke loopbaan versneller? Wat doet de rest van de organisatie, Wat mis ik allemaal als ik thuis zit, Ben ik nog wel goed aangesloten? etc…