Werken vanuit een Employee Experience perspectief begint aan de basis, maken we de verwachtingen en onze beloften voldoende waar en het koppelt denken met doen. Dit is het fundament voor het opbouwen van effectievere en betekenisvollere werkrelaties en het creëren van meer waarde voor werkgever en werknemer. Door (factbased) medewerkerinzichten in verwachtingen, ambities en de ervaringen van die medewerkers hier aan te koppel. Op basis daarvan oplossingen te bedenken, te vertalen naar concrete initiatieven en hier vervolgens de effecten van te meten ontstaat een werkwijze waarin inzicht en concrete resultaten elkaar versterken. Om zo stapsgewijs medewerkerenthousiasme, -betrokkenheid en -energie te vergroten in de dagelijkse praktijk. Met als doel een hogere toegevoegde waarde voor en van medewerkers en daarmee meer klantimpact te genereren.
Een concrete eerste stap is het bouwen aan een medewerker kenniscentrum. Hierin komen medewerker-data, -experience, -inzicht, -feedback, interventies en ambities samen en worden met elkaar in verband gebracht.
- Het concretiseert:
- De employee experience, de added value voor en van de medewerker, het gedrag van de medewerker en de stem van de medewerker
- De employee proposition en hoe deze concreet wordt in de employee journey.
- Brengt de informatie en inzichten samen en koppelt deze met de impact op de business / de klant de customer journey.