Employee Experience (EX)

Employee Experience: ‘The Proof of the Pudding is in the eating’

In de Employee Experience worden beloften waargemaakt en gebroken. In een steeds concurrerender wereld hebben beloften de neiging steeds groter te worden, terwijl het waarmaken van die beloften niet in dezelfde snelheid meegroeit. Dit heeft gevolgen voor medewerkers, met hoe zij hun werk doen, met hun vertrouwen in en betrokkenheid bij hun organisatie. Wat doet dat met de geloofwaardigheid van de organisatie voor medewerkers, en uiteindelijk met de toegevoegde waarde van medewerkers.

 

Werken vanuit een Employee Experience perspectief begint aan de basis, maken we de verwachtingen en onze beloften voldoende waar. De experience in relatie tot de (gewekte) verwachtingen is het fundament voor het opbouwen van effectieve en betekenisvolle werkrelaties en het creëren van meerwaarde voor klant, werkgever en werknemer.

Via Employee Experience Management kunnen op een concrete manier (factbased) medewerkerinzichten in verwachtingen, ambities en de ervaringen van die medewerkers gekoppeld worden aan de waarde ontwikkeling van en voor medewerkers. Door de concreetheid van de inzichten, zijn deze inzichten goed te vertalen naar concrete initiatieven met meetbaar resultaat. Een werkwijze waarin inzicht en concrete resultaten elkaar versterken. Met als doel een hogere toegevoegde waarde voor en van medewerkers en daarmee meer klantimpact te genereren.

aandacht-rene-herremans-merkrelaties

Bovendien ervaren veel bedrijven een toenemende transparantie op de arbeidsmarkt. Medewerkers en kandidaten hebben steeds meer toegang tot de informatie hoe het echt is om bij een bedrijf te werken. Daarmee wordt de Employee Experience steeds bepalender voor de reputatie van een werkgever en daarmee de aantrekkelijkheid als werkgever.

En als je dan tenslotte ook nog bedenkt dat werknemers in hun prive leven als consument in een experience gedreven wereld leven, dan stijgt daarmee ook de lat voor de experience op het werk.

Lees ook mijn blog: Maak werk van leuk werk.

Arbeidsmarketing-rene-herremans-merkrelaties
brainstorm-rene-herremans-merkrelaties
Archieven
Categorieën