Arbeidsmarketing disciplines

Marketing gedreven HR

Arbeidsmarketing, ofwel Marketing gedreven HR, is erop gericht de toegevoegde waarden te vergroten van en voor mensen. Daarbij zijn de daadwerkelijke ervaringen, belevingen, van medewerkers de toetssteen van wat we doen en beloven. Als zij ons niet geloven, waarom de buitenwereld dan wel.

Uiteindelijk is arbeidsmarketing een cross over van een aantal disciplines.

Arbeidsmarketing-rene-herremans-merkrelaties
ELFC-rene-herremans-merkrelaties

De uitdaging is om met de verschillende disciplines een dermate niveau van synergie te creëren dat betrokkenheid en enthousiasme voor werk en werkgever groeit. Waardoor er een bodem voor ambassadeurschap ontstaat. Er over jou als werkgever gepraat wordt.

De ambitie om onderdeel te worden van de gesprekken, noemen we conversation marketing. Waarin we zowel ervaringen creëren die het waard zijn om te delen en tegelijkertijd de exposure van die verhalen proberen te vergroten.

Omdat medewerkers zelf een belangrijke rol spelen in deze visie, is een belangrijk onderdeel van de aanpak, de participatie van medewerkers zelf binnen de organisatie. Juist in samenwerking met hen kom je tot zowel de grote belofte als de verborgen pareltjes van klein geluk.

Archief
Categorieën