Arbeidsmarketing

Arbeidsmarketing

Arbeidsmarketing is een relatief nieuwe discipline binnen HR. Het is de discipline die de werknemer als klant van de organisatie beschouwd. Vanuit de overtuiging dat een betrokken en enthousiaste medewerker, zorgt voor hogere retentie en productiviteit. Voor beter ambassadeurschap en dus een aantrekkelijker werkgeversmerk. En uiteindelijk leidt tot meer tevreden klanten en een duurzaam goed bedrijfsresultaat.

Arbeidsmarketing van rond de eeuwwisseling was vooral gericht op het oppoetsen van de voordeur.

Werkgevers kunnen zich niet meer permitteren om zich te beperken tot leuke, aantrekkelijke en/of inspirerende communicatie. In een transparante wereld vindt Arbeidsmarketing zijn basis binnen de organisatie, in de experience van medewerkers.

Arbeidsmarketing denkt daarom niet meer vanuit de traditionele marketing P’s maar pakt de volgende letter in het alfabet, de arbeidsmarketing R-en (Relatie, Reputatie, Relevantie, Retentie, Recommendation, Referral, Recruitment). In de dagelijkse uitvoering worden verschillende disciplines met elkaar gecombineerd: Employer BrandingEmployee Engagement en Employee Experience. Met de ambitie de reputatie van een werkgever te bevorderen bij de relevante doelgroepen.

Arbeidsmarketing-rene-herremans-merkrelaties
cover-boekje-rene-herremans-merkrelaties
employees-come-first
Archief
Categorieën