Ambassadeurschap

Ambassadeurschap

Ambassadeurschap ontstaat door het delen van ervaringen

De invloed van het ambassadeurschap van klanten, medewerkers en andere stakeholders op de reputatie van een merk wordt in een waar iedereen in contact staat met iedereen steeds groter.

ambassadeurschap-rene-herremans-merkrelaties
conversation-marketing-rene-herremans-merkrelaties
vakkenvuler-als-merkambassadeur

Veel organisaties merken nu al dat hun doelgroep niet meer geïnteresseerd is in hun zend-boodschappen. Kandidaten en Medewerkers staan in toenemende mate alleen nog maar open voor ervaringen van anderen met het merk, en vragen daarom in hun netwerk, en bij hun peers. Dat maakt ambassadeurschap nog crucialer dan het al was.

Geloofwaardig ambassadeurschap kun je niet afdwingen, dat moet je verdienen. Ambassadeurschap ontstaat door het creëren van ervaringen, belevenissen, die het waard zijn om te delen. Dit zijn vrijwel altijd ervaringen met een persoonlijke betekenis. Een merkervaring met een persoonlijke relevantie.

In een door mij ontwikkelde workshop Medewerker Ambassadeurschap ontwikkel je in 1 middag, meer inzicht in hoe ambassadeurschap werkt en gestimuleerd kan worden. Je gaat concreet aan de slag met ontwikkelen van een concrete activiteit voor medewerkers om de kans te vergroten dat je als merk onderdeel van de gesprekken van je medewerkers met hun omgeving wordt. En zo het ambassadeurschap van medewerkers en daarmee je reputatie als aantrekkelijk werkgever te verbeteren. Je eindigt de middag met 1 uitgewerkt voorstel voor een concrete activiteit die je de volgende dag al kan gaan implementeren.

Lees ook:

In vuur en vlam voor het merk

Archief
Categorieën